Fornøydhetsundersøkelse for året 2015

Magnus Finset Sørdal

Hver dag i de siste årene har vi målt pasientfornøydhet ved Medicus. Måten vi gjør det på er at alle som har vært innom her får muligheten til å legge igjen en anonym tilbakemelding til oss på en bærbar mac som står fastmontert i garderoben vår. Hensikten er å kontinuerlig ha pulsen på om vi klarer å levere en opplevelse som våre pasienter er fornøyd med.

Metodikken kan man absolutt diskutere: hvem er dem som legger igjen tilbakemeldinger? Er det bare de veldig fornøyde? Bare de veldig fornøyde og misfornøyde? Eller representerer det erfaringene på et generelt plan? Vi har ingen fasit, men det er i alle fall en åpen kanal for alle som ønsker å gi oss tilbakemelding og vi tror at tallene ikke er helt fjernt fra sannheten.

Vi har fått inn rundt 150 svar i 2015 og noen av resultatene ser du under.

Fornøydhet totalt sett

Diagram_S2_160129

Fornøydhet på 4,82 på en skala fra 1-5 er vi meget fornøyd med.

Anbefalingsgrad

Et viktig parameter mange virksomheter styrer etter er i hvilken grad man vil anbefale dem til andre. Denne måler også vi.

Diagram_S5_160129

96,73 % er et tall vi er vi også svært fornøyd med.

Kvalitative tilbakemeldinger

Under ser du en ordsky av de ordene pasientene bruker når de legger igjen en tilbakemelding om hva de synes var bra. Jo større ord, jo oftere er ordet blitt brukt.

Skjermbilde 2016-01-29 kl. 17.36.07

En fullstendig oversikt over positive og negative tilbakemeldinger kan du laste ned her.

Dette er utrolig fine tall og tilbakemeldinger, men det betyr ikke at det ikke kan bli bedre og at vi har mye å jobbe med framover.

Legg igjen en kommentar

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.